Αρχική > Άρθρα, Ανατολική αττική, Ρεπορτάζ, Τοπικά νέα, Τοπική Αυτοδιοίκηση > ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ

Δημοτικό συμβούλιο Δήμου Σαρωνικού 28/12/2011

Λήψη απόφασης για τη μεταφορά μαθητών Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης

 Ένα από τα κεντρικά θέματα του Δ.Σ. της 28/12/2011 ήταν η μεταφορά των μαθητών.

Τα βασικά σημεία της συζήτησης ήταν:

  •  Η ανάγκη να δοθεί παράταση στους μεταφορείς για να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας.
  •  Η καταγγελία του άδικου νόμου που ορίζει τις χιλιομετρικές αποστάσεις κάτω από τις οποίες οι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς.
  •  Το χαμηλό ποσό μέσης αποζημίωσης ανά δρομολόγιο που είναι ασύμφορο για τα ΚΤΕΛ.

Το πρώτο σημείο έχει ήδη ρυθμιστεί με νομοθετική πράξη. Πήρε παράταση μέχρι τέλος Φεβρουαρίου. Αξίζει όμως να γίνει μια ανασκόπηση των κυριότερων τοποθετήσεων για να φανεί η  ολιγωρία και η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε μέχρι τώρα το θέμα, καθώς και η έλλειψη σεβασμού ορισμένων συμβούλων απέναντι στην κριτική των γονέων.

Η Νομαρχία πλήρωνε 3,500,000 ευρώ το χρόνο για μεταφορά μαθητών

 Ο κος Φιλίππου ξεκίνησε την εισήγησή του κάνοντας μια σύντομη ανασκόπηση των εξελίξεων πάνω στο ζήτημα από την αρχή της χρονιάς μέχρι τώρα. Αναφέρθηκε στην παράταση που δόθηκε το Σεπτέμβριο, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οπότε διατηρήθηκαν οι υπάρχουσες συμβάσεις με τους μεταφορείς  αλλά με μια μικρή έκπτωση που πέτυχε η Περιφέρεια στην παλιά τιμή της Νομαρχίας.

Στη συνέχεια αναφέρεται στο διαγωνισμό που ξεκινήσανε τον Σεπτέμβρη και τον έκαναν στην 1η Νοεμβρίου, στον οποίο όμως δεν προσήλθε κανείς ενδιαφερόμενος λόγω των χαμηλών τιμών.

Έδωσε στοιχεία για 16 από 28 σχολεία, όπου επί συνόλου 1071 παιδιών, εκ των οποίων 544 της Α΄βάθμιας και 527 της Β΄βάθμιας, βγαίνει σύνολο δρομολογίων 74 (πρωί και απόγευμα) και σύνολο χιλιομέτρων 841.

Με βάση το μαθηματικό τύπο της ΚΥΑ προκύπτει μέσο κόστος 30 ευρώ ανά δρομολόγιο, εξ ου και ο προϋπολογισμός των 512.000, ενώ ο μέσος όρος που έπαιρναν οι μεταφορείς  από τη Νομαρχία ήταν 230 ευρώ ανά δρομολόγιο, ποσό που χαρακτηρίζεται ακριβοπληρωμένο από το Δήμαρχο. Με πρόχειρο υπολογισμό που έκανε ο ίδιος βρήκε ότι πολλαπλασιάζοντας 250 μέρες Χ 74 (δρομολόγια/μέρα) Χ 230 ευρώ/δρομολόγιο, η Νομαρχία πλήρωνε  3.5 εκατομμύρια!

Τίθεται υπέρ της σύμπτυξης των δρομολογίων, τα οποία κατά τη γνώμη του είναι πολλά και θα μπορούσαν να συμπτυχθούν σε 54 ή και 34 για λόγους οικονομίας. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση η τιμή ανά δρομολόγιο είναι 30 ευρώ και αυτό είναι το ασύμφορο της όλης υπόθεσης για το ΚΤΕΛ.

Ηχητικό απόσπασμα από την ομιλία του Δημάρχου Π. Φιλίππου

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CF%80%CF%80%CE%BF%CF%85_%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1.mp3?attredirects=0&d=1

Εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ: Θέμα πολιτικής απόφασης αν θα αποδεχτούμε τους κύκλους (τα όρια των χιλιομετρικών αποστάσεων από το σχολείο των μαθητών-δικαιούχων μεταφοράς) που ορίζει ο νόμος ανά βαθμίδα εκπαίδευσης

Κατόπιν πήρε το λόγο επίσημος εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε το πρόβλημα που προκύπτει από την σχετική υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1701/2011 – αριθμ. 35415) με βάση την οποία ορίζονται οι αποστάσεις από το σχολείο (στη συζήτηση αναφέρονται και ως κύκλοι ή ακτίνες επιρροής) για τους μαθητές που δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς ως εξής:

α) 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β) 2.500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ) 4.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές φοιτούν στο πλησιέστερο σχολείο της αντίστοιχης κατηγορίας (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, κ.τ.λ.)

Κατά τη γνώμη του είναι και «θέμα πολιτικής απόφασης αν αποφασίσουμε να ισχύσει αυτή η υπουργική απόφαση κατά γράμμα (1200m, 2500m, 4000m), γιατί αλλιώς βγαίνουν πάρα πολλά παιδιά έξω από όλο αυτό τον προϋπολογισμό. Αν ο επίτροπος βρει ένα παιδί στο σχολικό από τις εντός κύκλων περιοχές θα πετάξει έξω όλο το διαγωνισμό. Έτσι όπως έχει βγει η υπουργική απόφαση πρέπει να χτιστεί ο προϋπολογισμός, δεν είναι ανοιχτός προϋπολογισμός

Απορίες και παράπονα γονέων

Στη συνέχεια πήραν το λόγο γονείς οι οποίοι εξέφρασαν την ανησυχία τους μήπως η λύση που προωθεί ο δήμαρχος οδηγήσει σε οικονομική επιβάρυνση των γονέων, τη δυσαρέσκεια τους για την ολιγωρία των υπευθύνων, για την ελλιπή ενημέρωση για τις συγκεντρώσεις που γίνονται με κλειστά τα σχολεία, τώρα και το καλοκαίρι. Παράπονα ακούστηκαν και για προνομιακή μεταχείριση συλλόγων. Επίσης έθεσαν ερωτήσεις σχετικά με το πόσα ακριβώς είναι τα δρομολόγια, αν τα δημοτικά λεωφορεία μπορούν να εξυπηρετήσουν δρομολόγια και γιατί εν τέλει, εφόσον η δημοτική αρχή γνώριζε ότι θα κοπεί η χρηματοδότηση, δεν αντέδρασε εγκαίρως προτείνοντας λύση.

Κάποιοι γονείς ήταν κατά των χιλιομετρικών ορίων κυρίως λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών που προκύπτουν από τη μορφολογία του εδάφους σε περιοχές με απότομη κλίση είτε λόγω του κινδύνου να περπατούν τα παιδιά σε δρόμο χωρίς πεζοδρόμιο και κάποιοι άλλοι από διάθεση να καταγγείλουν το νόμο.

Ο Δήμαρχος εκνευρίστηκε με την κριτική που του ασκήθηκε και καταφέρθηκε απαξιωτικά σε γονιό αλλά στη συνέχεια ζήτησε συγνώμη, αποδίδοντας τη συμπεριφορά του στο πάθος του να μας υπηρετεί…

Πάνω στη σύγχυσή του είπε:

  • Καταγγέλλουμε ότι δε μας δίνει χρήματα η κυβέρνηση.
  • Εάν τηρήσουμε το νόμο για τους κύκλους δεν χρειαζόμαστε τα λεωφορεία κι εμείς αγωνιζόμαστε αυτό το πράγμα να το καταργήσουμε.

Ενώ στην αρχή της τοποθέτησής του είχε πει:

  • Ευελπιστώ ότι η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί.

Τοποθετήσεις συμβούλων

Ο κύριος Δημητρίου ενημέρωσε για τις προσπάθειες που έγιναν ώστε οι 4 μεταφορείς (Στεφανάκης, Αντωνίου, κ.α.) να δεχτούν να συνεχίσουν τη μεταφορά δωρεάν για την πρώτη εβδομάδα μετά τις 9/1/12.

Ο κύριος Κωνσταντέλλος με τη σειρά του, άσκησε κριτική σε γονιό ότι μετατοπίζει την ευθύνη της κυβέρνησης στους δήμους, απέδωσε ευθύνες  στο νόμο(!) και στον κο Κουκουλόπουλο. Πρότεινε περιορισμό του κόστους – όχι παράταση της μίσθωσης – διαπραγμάτευση εδώ και τώρα ή κλείσιμο των σχολείων!!!

Ηχητικό απόσπασμα από την ομιλία του κυρίου Κωνσταντέλλου

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85.mp3?attredirects=0&d=1

Ο κύριος Χαρίτος τόνισε ότι το θέμα πρέπει να μείνει έξω από πολιτικές αντιπαραθέσεις, να αντιμετωπισθεί με μεθοδικότητα, να ζητηθεί παράταση των συμβάσεων. Τα σχολεία δεν μπορούν να κλείσουν.

 Εδώ παπάς, εκεί παπάς, πού είναι τα στοιχεία του διαγωνισμού;

 Απαντώντας σε ερώτηση της κυρίας Χριστοφάκη, η κυρία Κόλλια  είπε ότι αν ήθελε τα στοιχεία του διαγωνισμού θα έπρεπε να είχε ενδιαφερθεί να τα βρεί. Χωρίς να ξέρει σίγουρα αν έχουν δοθεί στοιχεία, η κυρία Κόλλια απαντάει σε ερώτηση επί του διαγωνισμού, ζητώντας τη βοήθεια του εκπροσώπου του ΚΤΕΛ. Ο άνθρωπος φανερά  εκνευρισμένος ζητά συγγνώμη φωνάζοντας ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΔΩ ΜΕΣΑ!!!

Ποια είναι η πολιτική βούληση για τους κύκλους; Τι επίπεδο εξυπηρέτησης θέλουμε;

Ο εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ ενημέρωσε ότι τα στοιχεία για τα δρομολόγια τα δίνει ο διευθυντής του σχολείου στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και αυτό το πράγμα έγινε.

Το Level of Service, το καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι όντως τα 74 δρομολόγια. Ο πρώτος διαγωνισμός είχε 2070 παιδιά, ο δεύτερος είχε 1074, γιατί εξαιρέθηκαν αυτοί που δεν υπήρχανε καν, δεν ήτανε ξεκάθαρη η βάση.

Πρώτα από όλα είναι η απόφαση τι κάνουμε με τους κύκλους. Είναι νόμος, είναι απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αν θα τον εκτελέσει και ποιες θα είναι οι ευθύνες από πίσω. Μετά το θέμα του πλήθους των παιδιών πρέπει να αποφασίσουμε τι service χρειαζόμαστε. Δηλαδή αν έχουμε την απαίτηση να ξεκινάνε όλα τα δρομολόγια στις 7:45. Στα ιδιωτικά τα παιδιά ξεκινάνε από τις 6:30 και πληρώνουνε κιόλας. Αν θέλουμε να γεμίσουμε το αυτοκίνητο για να έχουμε μείωση του κόστους με Γυμνάσιο, Δημοτικό και Λύκειο. Θα πρέπει να ξυπνάνε πιο νωρίς τα παιδιά για να αναπτύξουμε τη διαδρομή.

Τοποθετήσεις συμβούλων συνέχεια…

Ο κύριος Πουλόπουλος είπε:

Αυτό που με ενοχλεί είναι που ξεκινήσαμε να κάνουμε μια επίθεση σε όλους τους υπολοίπους, όλο οι άλλοι φταίνε, εμείς τίποτα. Έχουμε ψηφιστεί όχι για να κάνουμε σχολιασμό τη επικαιρότητας αλλά για βρίσκουμε διεξόδους και λύσεις. Δεν θα υπερασπιστώ το ΚΤΕΛ.

 

Περισσότερα από την τοποθέτηση του κυρίου Πουλόπουλου

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%A0%CE%BF%CF%85%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85.mp3?attredirects=0&d=1

Ο κύριος Χαρίτος απαντώντας σε πρόταση του κυρίου Καρακασίλη είπε:

Αυτό που είπε ο κύριος Καρακασίλης για τον εξορθολογισμό των δρομολογίων είναι πολύ δύσκολο να γίνει. Φανταστείτε ένα παιδάκι 6 χρονών, για να γεμίσει το λεωφορείο,  να περιμένει από τις 6:30πμ έξω από το σπίτι του να περάσει το λεωφορείο για να μπορέσει να πάρει κι άλλα παιδάκια να τα πάει στο σχολείο για οικονομία. Ποιος θα φυλάει αυτό το παιδάκι στις 6:30πμ; Είναι κεντρική πολιτική απόφαση για περικοπές, κι εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε αυτή την κεντρική πολιτική απόφαση, δεν φταίει ο Δήμος Σαρωνικού. Το καλύτερο είναι αυτό που ισχύει τώρα, αφού δεν το έχουμε αυτό, καλή είναι αυτή η συζήτηση να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα για εξορθολογισμό των δρομολογίων σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο και να πάμε όλοι μαζί ενωμένοι σε κινητοποιήσεις που θα τις διαμορφώσουμε ποιες θα είναι. Κλείσιμο σχολείων είναι η τελευταία λύση. Και μια ώρα να χαθεί είναι πολύτιμη.

Η κυρία Περπερίδου διαφώνησε στο αποτέλεσμα του υπολογισμού του ποσού μέσης ημερήσιας αποζημίωσης με τον εκπρόσωπο του ΚΤΕΛ βάσει του μαθηματικού τύπου της ΚΥΑ

Η κυρία Περπερίδου είπε ότι χρειάζεται συνεργασία και πνεύμα σύμπνοιας για να ξεπεραστεί η κρίση. Είναι κάθετα αντίθετη στο να κλείσουν τα σχολεία – σχολεία δεν έκλεισαν σε πολέμους. Κλειστά σχολεία σημαίνει κλειστά μυαλά.

Είμαστε εδώ για να συνθέτουμε. Λόγω εν μέρει σχετικών σπουδών θα ήθελα να βοηθήσω το δήμο να βγάλει το δρομολόγια. Θέτω τον εαυτό μου στην υπηρεσία του δήμου στο κομμάτι της  τεχνικής γνώσης.

Πήρε τα εύσημα από την κυρία Χριστοφάκη και τον κύριο Βολάκο για την πρότασή της αλλά όχι από τους συναδέλφους του συνδυασμού της, που χρειάστηκε να ερωτηθούν διπλά για να απαντήσουν ότι δεν έχουν αντίρρηση.

Η ομιλία της κυρίας Περπερίδου

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%85.mp3?attredirects=0&d=1

Ο κύριος Μπιθυμήτρης ζήτησε να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις και να ανοιχτεί παράλληλα το θέμα σύνδεσης με τον προαστιακό.

Ο κύριος Μπιθυμήτρης σχολίασε τον άσχημο τρόπο αντίδρασης ορισμένων συμβούλων στην κριτική των παρισταμένων πολιτών. Επί της ουσίας…

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%9C%CF%80%CE%B9%CE%B8%CF%85%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7.mp3?attredirects=0&d=1

Τσαλικίδης: Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην περιοχή μας Δήμαρχος που να είναι σε αυτό το σημείο (καταγγελία των κύκλων) τόσο απέναντι στο Υπουργείο οσο ο κ.Φιλίππου.

Μεταξύ άλλων, ο κύριος Τσαλικίδης είπε συμφωνώ σχεδόν σε όλα με τον κύριο Μπιθυμητρη. Να καταδικάσουμε το νόμο. Μπορούμε να ασκούμε κριτική στο δήμο και να πούμε ότι αυτό έγινε καθυστερημένα και λανθασμένα. Δεν είναι ο δήμος αυτός που αποφασίζει τον τρόπο που θα λειτουργήσουν οι σχολικές συγκοινωνίες.

Ηχητικό απόσπασμα από την ομιλία του κυρίου Τσαλικίδη

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%A4%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AF%CE%B4%CE%B7_1.mp3?attredirects=0&d=1

και

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%A4%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AF%CE%B4%CE%B7_2.mp3?attredirects=0&d=1

Βολάκος προς Φιλίππου – Τσαλικίδη: Με τα θα… θα… θα… απογοητεύετε τον κόσμο που σας ψήφισε. Να μας πείτε μια σοβαρή πρόταση

Ο κύριος Βολάκος είπε ότι πρέπει κι εμείς σαν Τοπική Αυτοδιοίκηση να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε.

Η ομιλία του κυρίου Βολάκου

https://sites.google.com/site/onsaronikos/28-12-11-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%92%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%85.mp3?attredirects=0&d=1
  1. Από Το 'Υποζύγιο"
    05/01/2012 στο 7:02 πμ

    Με 3500000€ που δίνει η νομαρχία κάθε χρόνο θα μπορούσε να έχει σε δέκα χρόνια τα δικά της αυτοκίνητα όπως έχουν τα ιδιωτικά και να μην έχει πρόβλημα κάθε χρονιά. Mπορούν να γίνουν χορηγίες και να ενταχθούν ένα σώμα οδηγών ακόμη και εθελοντών στη μεταφορά των μαθητών. Ολοι οι μαθητές δεν χρειάζονται μεταφορά. Να δοθεί κίνητρο στους γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο με δικά τους μέσα. Να υπάρχει φοροαπαλλαγή όταν γονέας μεταφέρει παιδί του στο σχολείο ανάλογα την απόσταση. Να δοθούν κίνητρα στους γονείς αλλά και σε άλλους συμπολίτες μας που θέλουν να προσφέρουν. Επιτέλους να γίνει ένας έρανος υπέρ της μεταφοράς των παιδιών. Να γίνουν εκδηλώσεις να αγορασθούν τα λεωφορεία και να επανδρωθούν από υπαλλήλους του δήμου να μεταφέρουν τα παιδιά στα σχολεία – Τα οποία σχολεία σίγουρα πρέπει να μειωθούν στον αριθμό αφού παράλληλα κτισθούν νέα κτήρια. Αν εκποιηθούν όλα τα σχολεία μαζί που βρίσκονται σε περιοχές φιλέτα του δήμου μπορεί με αυτό το ποσό να κτισθούν κεντρικά κτήρια σχολείων όπου θα μεταφέρονται οι μαθητές με πολύ μικρό κόστος. Ολα αυτά τα σενάρια πρέπει να ερευνηθούν και να μην σκεφτόμαστε όπως μας βολεύει επιτέλους.

  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου : ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα λογοκρίνονται ή και θα διαγράφονται Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση